Åbent i dag kl. 10-20

Koncerter og kulturoplevelser i Rundetaarn

Musikere og arrangører af koncert- og kulturoplevelser kan få adgang til Rundetaarns Bibliotekssal – et helt særligt, levende og velklingende rum. Salen har siden 1987 fungeret som udstillingsrum og har mellem 30 og 60 koncerter og arrangementer årligt, hvoraf størstedelen er arrangeret af eksterne parter og musikere, som ansøger om at benytte lokalet mod et gebyr. Andre bookes af Rundetaarn til særlige anledninger. Alle forespørgsler er velkomne, og Rundetaarn vurderer hver enkelt henvendelse i forhold til aktualitet, velegnet genre og publikumsinteresse.

Rundetaarns Bibliotekssal huser til daglig udstillinger samt butik og er åben for tårnets gæster. Koncerter og arrangementer skal derfor foregå i forlængelse af åbningstiden og eventuelle forprøver indpasses i det øvrige program.

Bemærk venligst, at Rundetaarn ikke tilbyder location til private arrangementer i forbindelse med bryllup, barnedåb, jubilæum og lignende.

Bibliotekssalen som koncertrum

Rundetaarn tilbyder et af byens smukkeste rum for koncerter. Koncerten finder normalt sted i bagerste del af Bibliotekssalen, som også er rum for mange skiftende udstillinger hvert år. Pladsen for afholdelse af koncerten kan dermed variere måned til måned.

Der er plads til 150 siddende gæster, antallet kan dog variere med restriktioner som følge af COVID-19.

Alle henvendelser om booking af salen til koncertformål vurderes individuelt under hensyntagen til musikkens genre, og om arrangementet er velegnet i Rundetaarn, herunder den levende akustik.

Arrangører af koncerter henvises til at læse betingelserne før ansøgning.

Download plan over Bibliotekssal

Kontakt:
Projektleder Ditte Marie Lund, dml@rundetaarn.dk

Kulturarrangementer

Siden 1987, hvor Bibliotekssalen åbnede i sin nuværende form, har Rundetaarn også været et kulturcentrum med et varieret program bestående af en kombination af skiftende udstillinger og kulturarrangementer som koncerter, festivaler og events.

En stor del af arrangementerne er traditionelt kommet udefra, således at Rundetaarn har lagt lokaler til, mens eksterne arrangører leverer indholdet. Andre mere faste indslag i løbet af et år er endagsarrangementerne Kulturnatten og Den Lille Kulturnat samt den tilbagevendende historiske festival Golden Days, der udstikker et tema, som Rundetaarn tilrettelægger en del af efterårets program ud fra som deltager i festivalen.

Rundetaarn modtager gerne forslag fra kulturarrangører. Alle henvendelser vurderes ud fra relevans, og om det er velegnet i Rundetaarn. Vi henviser altid interesserede til at læse betingelserne, før vi kontaktes for booking af Bibliotekssalen.

Læs betingelserne

Partnerskaber

Som led i Rundetaarns strategi om, at vi vil åbne tårnet og formidle og tilgængeliggøre historien, tænkes Rundetaarns historie ind i alle de sammenhænge, hvor det er relevant. I de fleste tilfælde kan vi finde noget, der kobler et arrangement eller event til alt det, der gennem tiden er foregået i tårnet.

Vi siger, at hele verden går gennem Rundetaarn. Det betyder også, at tårnet ikke står alene, men trækker tråde ud til både den omgivende by, resten af landet og ja, hele verden. Programmet af oplevelser i Rundetaarn styrkes af idéer udefra, og programafdelingen hører meget gerne fra interesserede partnere.

Kontakt:
Historisk konsulent Rasmus Agertoft, ra@rundetaarn.dk

Grafik og kommunikation

Omtaler af arrangementer i Rundetaarn skal som udgangspunkt forholde sig til Rundetaarns grafiske identitet og skabelon.

I samarbejde med Rundetaarn aftales eventuel udsendelse af pressemeddelelser, invitationer, SoMe og øvrig kommunikation. Alt materiale skal godkendes af Rundetaarn inden distribution. Bemærk venligst, at Rundetaarn skrives med dobbelt-a og ikke å.